زمان سیل در ماشین چیکار کنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
« بازگشت به لیست اخبار | دوشنبه 19 فروردین 1398 در ساعت 10 : 28 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

زمان سیل در ماشین چیکار کنیم؟

در روزهای اول بهار ، بارندگی‌های شدید در غرب و جنوب غربی کشور ایران به وجود آمده است. این نعمت الهی به قدری بوده که تبدیل به سیل شده است. به دلیل مناسب نبودن زیرساخت‌های شهری و روستایی و همچنین بارندگی‌های شدید و زیاد ، سیل آسیب‌های زیادی به 41 شهر ، روستا و منطقه عشایر نشین زده است.

همچنان مسئولین سازمان مدیریت بحران ، هلال احمر ، سازمان هواشناسی و ... هشدارهایی را اعلام می کنند. امسال ایران شاهد بهار پر بارانی خواهد بود. یک مورد بسیار مهم در بین این هشدارها ، درخواست مسئولین در رابطه با جابه‌جایی‌های غیر ضروری است. سیل می تواند به صورت ناگهانی و خیلی سریع اتفاق بیافتد. بهتر است با همدلی و همکاری آسیب های ناشی از سیل را به حداقل ممکن برسانیم.

به موارد زیر توجه کنید ، تا در زمان سیل از خطر دور بمانید:

1. با حفظ خونسردی سعی کنید سریع و عاقلانه تصمیم بگیرید .

2. اولین کار در ماشین ، روشن کردن چراغ های خودرو است. زیرا که نیروهای کمکی شما را سریعتر و راحت تر پیدا می کنند. (چراغ جلو ماشین ، فلاشر ماشین ، چراغ‌های داخل ماشین)

3. کمربند ایمنی خود را باز کنید و به سرنشینان دیگر هم این تذکر را بدهید . بسته بودن کمربند باعث گیر افتادن شما می شود.

4. به سرعت قفل درهای ماشین را باز کنید . قفل بودن در ماشین باعث گیر افتادن شما می شود. سعی کنید زمان را از دست ندهید ، با وارد شدن آب به درون خودرو ، ممکن است سیستم قفل مرکزی ماشین آسیب ببیند.

5. لباس‌های سبک به تن داشته باشید ، اگر کاپشن یا پالتو دارید ، از تن درآورید ، هر چیزی که باعث شود شما سنگین شوید یا گیر بیافتید را کنار بگذارید.

6. با احتیاط و دقت ، پنجره خودرو را پایین بیاورید. سعی کنید از ماشین خارج شوید و به مکان بلندی بروید. آن زمان با شماره های امداد 112 یا 125 تماس بگیرید .

7. اگر میزان سیل در کنار خودرو شما کم بود ، بهترین مکان امن برای شما خود ماشین است. اما اگر احتمال دادید که ماشین غرق می شود ، فقط از یکی از درهای اتومبیل خارج شوید . همه ی سرنشینان فقط از یک در خارج شوند. اگر همه ی درهای خودرو را باز کنید ، احتمال زودتر غرق شدن خودرو بالا می رود.

8. وقتی از ماشین خارج شدید، عاقلانه تصمیم بگیرید و توانایی های خود را دست بالا نگیرید. خودتان را در جریان آبی که از پس آن بر نمی آیید ، نیاندازید.

- تذکر 1  : اگر از ماشین خارج شدید و مکانی برای رفتن نداشتید ، سقف ماشین بهترین گزینه است. بر روی سقف خودرو نباید بایستید. 

- تذکر 2 : وقتی در خودرو را باز کردید ، به دلیل فشار زیادی که سیل به در خودرو شما وارد می کند ، خیلی سخت می توان در خودرو را باز کرد. ابتدا اجازه دهید مقداری آب وارد خودرو شود تا فشار از روی در خودرو برداشته شود. در تمام مراحل یادشده ، حفظ آرامش و مدیریت فردی بسیار اهمیت دارد.

سیل در ایران

کارهایی که نباید انجام بدهید :

1. عصبانیت ممنوع !! هر تصمیم عجولانه جان شما را تهدید می کند. 

2. انرژی خودتان را صرف موارد بیهوده نکنید. مثلا با زور و قدرت در خودرو را باز نکنید. اجازه دهید فشار موجود در داخل و خارج ماشین تقریبا یکسان شود. 

3. فقط و فقط شما و همراهانتان اهمیت دارید و اصلا به وسایل و پول و ... اهمیت ندهید .

4. سعی کنید در صورت امکان شیشه ماشین را نشکنید. وقتی فشار آب سیل زیاد باشد ، ممکن است شیشه ها را شکسته و بریزد بر روی سرنشینان.

5. بر روی سقف اتومبیل نایستید. ممکن است در صورت چپ شدن خودرو ، شما هم صدمه ببینید.

6. اگر دیدید که سطح  آب کم شده ، شما به سمت ماشین خود نروید . ممکن است طی چند لحظه شدت سیل زیاد شود. اجازه دهید نیروهای امدادی به شما کمک کنند . 

نظرات
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :
گران شدن قیمت نفت در جهان

گران شدن قیمت نفت در جهان

گران شدن قیمت نفت در جهان حمله دو پهپاد حوثی یمن به تاسیسات نفتی عربستان ، باعث گران شدن قیمت نفت ش ...
آتش سوزی کلیسای نوتردام پاریس

آتش سوزی کلیسای نوتردام پاریس

آتش سوزی کلیسای نوتردام پاریس (Notre Dame) کلیسای معروف نوتردام در شهر پاریس کشور فرانسه دوشنبه شب ...
زمان سیل در ماشین چیکار کنیم؟

زمان سیل در ماشین چیکار کنیم؟

زمان سیل در ماشین چیکار کنیم؟ در روزهای اول بهار ، بارندگی‌های شدید در غرب و جنوب غربی کشور ای ...
قیمت خودروهای امروز

قیمت خودروهای امروز

در هفته گذشته قیمت خودرو سه بار تغییر کرده و صحبت از 5 درصد تخفیف هم بوده ولی ماشینی با 5 درصد تخفیف ...
هر ایرانی یک لیتر بنزین

هر ایرانی یک لیتر بنزین

اختصاص بنزین به ازای هر ایرانی اسدالله قره خانی الوستانی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درب ...