GPS ردیاب

GPS ردیاب:

اخطارها هنگام نصب به مشتری گفته و انجام شود:

  • شارژ ریالی و اینترنتی (برای صرفه جویی در هزینه بسته خریداری شود، بهترین اپراتور ایرانسل می باشد).
  • حذف پین کد از روی سیم کارت
  • برق از پشت پخش گرفته نشود.
  • ردیاب هرگز پشت پخش نصب نشود.
  • ردیاب خودروهای L90 و ساندرو در نزدیکی ECU هرگز نصب نشود.
  • برای هشدار باز و بسته شدن درب، ابتدا هشدار لرزه را روشن کنید.
  • توجه داشته باشید که حافظه سیم کارت از SMS خالی باشد.
  • در گوشی های 2 سیم کارته : هنگام ارسال درخواست از طرف صاحب ردیاب توجه کنید از سیم کارت شماره یک دستگاه ارسال شود و این شماره به عنوان شماره صاحب ردیاب ثبت شده باشد.
  • نرم افزار گوگل مپ گوشی شما ، باید آپدیت و دارای آخرین ورژن باشد.
  • ابتدا سیم کارت را داخل ردیاب گذاشته ، ردیاب را روشن و بر روی خودرو نصب نمایید ، سپس نرم افزار را دانلود و بر روی گوشی نصب کنید.
  • نصب سیم ACC الزامی بوده و باید به ACC خودرو نصب شود.

ردیاب اتوتک فتاحی

ساده ترین راه برای تست و راه اندازی ردیاب

پیشنهاد :

1. ردیاب از تمامی سیم کارتهای موجود در ایران پشتیبانی می نماید و پیشنهاد ویژه استفاده از سیم کارتهای 4G یا نسل چهارم اپراتورهامی باشد.(بدلیل داشتن سرعت بالای اینترنت)

2. شارژ ریالی سیم کارت (حداقل 50/000 ریال)

3. خرید بسته اینترنتی بلند مدت بدون محدودیت زمانی (برای صرفه جویی در هزینه)

 اخطار :

1. برای ارسال پیامک یا کدهای دستوری، کیبورد گوشی را در حالت لاتین قرار دهید.

2. هرگونه اشتباه در تایپ و ارسال کد دستوری غلط ، باعث قفل شدن دستگاه می شود.

3. بعد از ارسال هر کد دستوری باید منتظر جواب آن ، از طرف ردیاب باشید و از ارسال کد دستوری جدید جدا خودداری فرمایید.

4. از سیم کارت صفر برای ردیاب استفاده شود.

کدهای دستوری :

بعد از قرار دادن سیم کارت در داخل ردیاب، شماره آن را با نام ردیاب در داخل موبایل خود ذخیره نمایید.

1- معرفی ادمین (شماره های اضطراری یا SOS) :

کد دستوری زیر را به شماره ردیاب پیامک نمایید:

# شماره صاحب ردیاب ,SOS,A

پیامک تایید از طرف ردیاب OK

در صورت نیاز برای افزایش ادمین کد دستوری زیر را پیامک نمایید:

چنانچه شما بخواهید در شرایط اضطراری به 2 نفر دیگری از آشنایان پیامک اضطراری ارسال شود، ادمین 2 و 3 را معرفی می نمایید.

# ادمین 3 ، ادمین 2 ، شماره صاحب ردیاب ، SOS ,A

پیامک تایید از طرف ردیاب OK

2- معرفی مدیر : (شماره تلفن صاحب ردیاب)

کد زیر را به شماره ردیاب پیامک نمایید :

#شماره صاحب ردیاب ، CENTER , A

پیامک تایید از طرف ردیاب OK

3- جهت دریافت مختصات محل خودرو ، کد دستوری زیر را به شماره ردیاب پیامک نمایید.

#URL

4- مراجعه به ربات تلگرام از طریق سیستم آدرس IP  یا QR Code

لیست دستوران از طریق پیامک

توضیحات :

هشدار برای قطع برق :

زمانی که برق باتری خودرو و یا سیم اصلی ردیاب به هر دلیلی قطع شود هشدار قطع برق فعال می شود و پیامی با موضوع Power cut / off Alarm با درج طول وعرض جغرافیایی و زمان به شماره صاحب ردیاب ارسال خواهد شد. (جدول دستورات ردیف 10)

هشدار ضعف باتری :

زمانی که باتری دستگاه به هر دلیلی رو به اتمام باشد هشدار ضعف باتری فعال و پیامی باموضوع Low Battery Alarm با درج طول و عرض جغرافی برای شماره صاحب ردیاب ارسال خواهد شد (جداول دستورات ردیف 11)

هشدار لرزش :

هنگامی که خودرو در وضعیت خاموش می باشد (acc off) و ارتعاش متوالی برخودرو وارد می شود در صورت وصل بودن آژیر هشدار لرزش فعال شده و پیامی با عنوان Vibration Alarm به شماره صاحب خودرو ارسال خواهد شد(جدول دستورات ردیف 9)

شنود داخل کابین و درخواست مکالمه دوطرفه:

چنانچه از شماره تلفن صاحب ردیاب با ردیاب تماس گرفته شود دستگاه به طور خودکار بعد از 10 ثانیه امکان شنود را به صاحب ردیاب خواهد داد.

برای درخواست تماس از سوی ردیاب دستور #jt  به دستگاه ارسال شود.

برای فعال نمودن تماس دو طرفه کافیست بلندگو را به ردیاب نصب نامیید.

هشدار جابجایی :

زمانی که خودرو در وضعیت خاموش و ارتباط دستگاه با ماهواره برقرار باشد ، حین حرکت خودرو در وضعیت خاموش (حمل با جرثقیل) پیامی با عنوان Movement Alarm به شماره تلفن صاحب ردیاب ارسال خواهد شد . برای فعالسازی این هشدار به جدول دستورات ردیف 12 مراجعه شود.

خاموش کردن خودرو (رله قطع کن آپشنال):

زمانی که خودرو به سرقت رفته و در حال حرکت می باشد ، با فعال سازی این پیغام از سوی شماره صاحب ردیاب ، تا زمان لغو دستور ، ردیاب خودرو را خاموش نگه خواهد داشت برای فعال سازی و لغو فعال سازی به جدول دستورات ردیف 7 مراجعه نمایید.

توجه : حین فعال سازی این دستور توسط کاربر، ردیاب منتظر کاهش سرعت تا 20 کیلومتر توسط راننده می شود و حین خاموش کردن خودرو پیامی با عنوان cut oil/engine ok به شماره ردیاب ارسال خواهد شد.

هشدار سرعت غیر مجاز :

کاربر می تواند سرعتی مجاز برای خودرو خود ، روی سیستم تنظیم نماید و چنانچه خودرو از سقف سرعت تعیین شده عبور کد پیامی با عنوان Speed Alarm به شماره صاحب ردیاب ارسال خواهد شد.

توجه : عدد اول مدت زمان عبور از سقف سرعت ، بر حسب ثانیه است و عدد دوم میزان سرعت مجاز ، بر حسب کیلومتر در ساعت می باشد.

مثال :#Speed,ON,5,120,1 اگر خودرو با سرعت 120 کیلومتر در ساعت به مدت 5 ثانیه رانده شود هشدار فعال خواهد شد.

برای فعال و غیر فعال سازی این هشدار به جدول دستورات ردیف 13 مراجعه نمایید.

(مدت زمان بصورت ثانیه می باشد و از 5 ثانیه تا 255 ثانیه قابل تغییر است)

اتوتک فتاحی_ اتوتک آپشن

لوازم جانبی و آپشنال

بلندگو برای ارتباط دو طرفه به منظور مکالمه سرنشین و صاحب ردیاب

جهت برطرف کردن نویز در خودروهایی که دارای سیستم صوتی حرفه ای و میدان مغناطیسی می باشند به کار می رود.

برای خاموش کردن خودرو (در صورت درخواست مشتری) به کار می رود بجز اتومبیلهایی که فیبر نوری می باشند (مثل بنز، BMW ، مازراتی ، پورشه  و ...)

ردیابی و گزارش گیری :

برای نمایش محل خودروها کافیست روی گزینه خانه کلید کلیک کنید. چنانچه کاربری بیش از یک ردیاب ثبت کرده باشد تمامی ردیاب ها بر روی نقشه نمایش داده می شود. و کاربر می تواند با انتخاب ردیاب مورد نظر در قسمت لیست ردیاب ها در بالای صفحه نسبت به مشاهده یک ردیاب و یا گروهی از ردیاب ها اقدام نماید. لازم به ذکر است که صفحه جاری به صورت (LIVE) زنده می باشد.

خودرو در حال حرکت می باشد و مسیر آنرا می توانید ردیابی و مشاهده فرمایید.

خودرو متوقف و یا خاموش است. (ACC OFF)

عدم اتصال به شبکه GPRS، اتمام شارژ سیم کارت داخل دستگاه ، قطع شدن برق دستگاه

سابقه موقعیت : چنانچه می خواهید گزارشات تحرک ، سرعت و مسیرهای پیموده شده یک خودرو را بدست آورید بایستی در قسمت خانه ردیاب مورد نظر را انتخاب و در کادر باز شده گزینه سابقه موقعیت را انتخاب نمایید. سپس پنجره بازه زمانی باز شده ، که کاربر می تواند با انتخاب کردن موارد از پیش تعریف شده و یا با وارد نمودن تاریخ و زمان نسبت به دریافت گزارش اقدام نماید.

 بلافاصله برنامه مسیرهای حرکت خودرو را با درج ابتدا و انتهاب مسیر و نقاط توقف، نمایش خواهد داد. فلش های کوچکی روی مسیر وجود دارد که علاوه بر نمایش مسیر حرکت خودرو ، اطلاعاتی از قبیل زمان و تاریخ ، سرعت عبوری در آن نقطه و مسافت طی شده از مبدا را در خود ذخیره می نماید که برای مشاهده این اطلاعات کافیست روی آنها کلیک کرد.

من تا خودرو :

من تا خودرو :این ابزار به منظور نمایش مسافت و نحوه طی مسافت میان خودرو و شما را نمایش می دهد و کاربرد آن در مواقع اضطراری و مکان های شلوغی است که کاربر از خودرو فاصله زیادی گرفته باشد. برای استفاده از این ابزار کافیست Location  (مکان) گوشی خود را فعال و در برنامه روی گزینه من تا خودرو کلیک کنید.

اشتراک گذاری : این ابزار به منظور به اشتراک گذاری و یا ارسال آدرس محل خودرو به شخص ثالث برای دستیابی هرچه آسانتر به موقعیت خودرو می باشد .

کاربری و تنظیمات :

تنظیمات و سایر امکانات : قسمت تنظیمات از مواردی کلیدی و حساس است که کاربر بعد از افزودن ردیاب باید به این قسمت رجوع و نسبت به ثبت و تغییرات دسترسی ردیاب خود اقدام کند. تنظیمات ردیاب به 2 بخش تقسیم می شود که عبارتند از 1. تنظیمات دستگاه 2. تنظیمات هشدارها

تعریف مدیر : این قسمت به منظور دسترسی 3 نفر به ردیاب در صورت وقوع حادثه و یا موارد اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد که کاربر علاوه بر شماره خود می تواند شماره همراه 2 تن از آشنایان خود را به دستگاه تعریف نماید که در مواقع اضطراری و یا فشردن شدن دکمه SOS با شماره های ایشان تماس و امکان شنود داخل کابین را برای آنها فراهم و لینک آدرس خودرو را برایشان ارسال کند.

تعریف شماره صاحب ردیاب : در این قسمت شماره همراه صاحب اصلی ردیاب که باید جزو 3 نفر مدیر باشد تعریف شود که به منظور دریافت تمامی هشدارها و امکان شنود و حتی خاموش کردن خودرو در حالت نرمال فقط به دستور این شماره امکان پذیر باشد و افراد دیگر توانایی دست کاری در تنظیمات دستگاه را نداشته باشند.

درخواست وضعیت دستگاه : با انتخاب این ابزار دستگاه اطلاعاتی از قبیل متصل بودن ردیاب به ماهواره GPS ، برقرار بودن ارتباط شبکه GPRS، میزان شارژ داخلی ردیاب برقرار بودن ارتباط دستگاه با سرور و همچنین خاموش و یا روشن بودن خودرو را با پیام کوتاه به شماره صاحب ردیاب ارسال خواهد کرد.

تنظیمات دستگاه :

درخواست لینک گوگل :  این ابزار در مواقع اضطراری و زمانی که خودرو در یک محدوده  بدون پوشش شبکه GPRS قرار می گیرد کاربر دارد. (ردیابی خودرو به صورت آفلاین)

راه اندازی مجدد : با اجرای این دستور به درخواست کاربر دستگاه ردیاب به طور خودکار یک بار خاموش و روشن خواهد شد.

مشاهده شارژ سیم کارت : این بخش بخ منظور اطلاع از میزان شارژ سیم کارت داخل ردیاب مورد استفاده قرار می گیرد.

کد پیش فرض مشاهده شارژ روی ایرانسل تنظیم شده ، چنانچه کاربران از سایر ارائه دنده های شبکه تلفن همراه مانند همراه اول استفاده می کنند باید کد دستور استعلام شارژ مطابق شرکت ارائه دهنده وارد برنامه کنند.

 

تنظیمات هشدارها :

کاربران می توانند از هشدارهای متعدد بازدارنده از سرقت استفاده و نسبت به فعال سازی هر کدام جداگانه اقدام نمایند.

هشدار قطع ارتباط GPRS :

برای دریافت پیام هشدار، زمانی که ارتباط دستگاه با شبکه اینترنت سیم کارت (GPRS) قطع می شود.

هشدار قطع برق : به منظور دریافت پیام هشدار به هنگام قطع برق اصلی خودرو و یا سرقت باتری خودرو به کار می رود.

هشدار ضعف باتری : هنگامی که بنا به دلایلی برق اصلی ردیاب قطع و هشدار قطع برق نیز فعال نباشد و ردیاب از شارژ باتری داخلی استفاده کند و میزان شارژ باتری ردیاب ضعیف شود یک پیام به شماره صاحب ردیاب با عنوان هشدار ضعف باتری ارسال خواهد شد.

هشدار جابجایی: زمانی که خودرو خاموش میباشد و به یک باره شروع به حرکت توسط عوامل خارجی (مانند خودروهای خودروبر) میکند، در صورت فعال بودن این گزینه پیامی به شماره صاحب ردیاب ارسال خواهد شد.

هشدار سرعت غیر مجاز : کاربران می توانند سقف سرعتی برای خودروهای خود تعریف کنند که در صورت افزایش سرعت خودرو توسط سایر رانندگان پیامی به شماره صاحب ردیاب با عنوان هشدار سرعت ارسال خواهد شد.

هشدار لرزش : در صورت فعال سازی این گزینه هنگامی که خودرو خاموش می شود پس از 10 دقیقه خودرو به حالت دفاعی خواهد رفت و در صورت بروز ارتعاش متوالی و ضربه شدید به خودرو یک پیام با عنوان هشدار لرزش به شماره صاحب ردیاب فرستاده می شود. (این فرمان به صورت پیش فرض فعال می باشد.)

نظرات
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :